Is je erectie hard genoeg?
Dat is de vraag die Pfizer stelt in z'n campagne 'Get the Basics Right'. Het farmaceutisch bedrijf wil het belang benadrukken van een kwaliteitsvolle erectie voor het seksueel welzijn van het koppel. Erectieproblemen zijn niet onoverkomelijk, maar om ze op te lossen, is er maar één optie: er met een arts over durven praten.
Heb je twijfels over de kwaliteit van je erectie? Durf je het probleem niet met je arts te bespreken? Verlies geen tijd! In België lijdt één op drie mannen aan erectiestoornissen. Je bent dus niet de enige. Voor elk probleem bestaat er een oplossing en in dit geval bestaat er dus een behandeling. Maar deze kan je niet krijgen als je weigert naar de arts te gaan.
Het farmaceutisch bedrijf geeft je een goede reden om zo vlug mogelijk je arts te consulteren: uit een Belgische studie blijkt dat de kwaliteit van de erectie een rechtstreekse impact heeft op het welzijn van het koppel. Meer dan 63 % van de ondervraagde vrouwen is van mening dat seksuele vermogens belangrijk zijn om zich goed te voelen bij de partner. Voor 55,5 % van hen is de stijfheid van de erectie het belangrijkste om te genieten van seks. In feite kan een verbeterde stijfheid zelf een impuls geven aan de seksuele functie van de vrouwelijke partner. Het zou dus jammer zijn om tijd te verliezen!
Om aan te tonen dat erectieproblemen niet onoverkomelijk zijn, heeft Pfizer een campagne gelanceerd. 'Get the Basics Right' is een website waar je informatie kan vinden over erectiestoornissen. Je vindt er ook de Erection Hardness Score (EHS) een heel eenvoudige hardheidstest waarmee je aan de hand van een vragenlijst de graad van je erectie kan bepalen. Het resultaat kan je helpen om nadien de eerste stap naar de arts te maken. Met z'n campagne wil Pfizer ook voorkomen dat patiënten, uit gebrek aan informatie of ongemak, online namaakgeneesmiddelen kopen.
Ten slotte ;-) kan je, om het probleem te bagatelliseren, op de website van de campagne enkele grappige video's bekijken.
Melody De Visscher