Bio-Planet kiest voor sociale economie
Bio-Planet, de dochteronderneming van Colruyt, biedt naast bioproducten ook producten uit de sociale economie aan.
Tony De Bock, de verantwoordelijke van de Bio-Planetketen, zegt dat deze producten uit de sociale economie de onderneming een duidelijke meerwaarde in termen van imago biedt. Colruyt vraagt natuurlijk dat ze voldoen aan de volgende voorwaarden: een redelijke prijs, een uitstekende kwaliteit, verkoopsklaar en het hele jaar door leverbaar. Het blijkt te werken: het aanbod gaat van voeding tot onderhouds- en huishoudproducten over papierwaren en zelfs juwelen!
Alleen op het vlak van verdeelnetwerk en wat betreft de toepassing van grootdistributietechnieken hinkt de sociale economie wel nog wat achterop. Met als voorbeeld de streepjescode: vaak zijn die producten er niet van voorzien. "Dat veroorzaakt praktische problemen", aldus De Bock, "maar samen met een tiental sociale ondernemingen werken we echter aan een oplossing voor dit probleem".