Fiets trendy tijdens de fietscampagne

De tiende editie van de fietscampagne 'Met Belgerinkel naar de Winkel' gaat binnenkort van start. Dit jaar ontwierp modeontwerpster Kaat Tilley een unieke poncho voor de deelnemers.
 


Dit initiatief van Bond Beter Leefmilieu, Unizo en de Christelijke Mutualiteit moedigt het brede publiek aan om z’n dagelijkse boodschappen met de fiets te doen in plaats van met de auto. Op die manier draagt elke fietsende klant bij aan meer zuurstof in de gemeente, veiliger wegen en een bloeiende middenstand.

Dit jaar vindt de campagne plaats tussen 7 mei en 11 juni. Wie dan naar de buurtwinkel fietst voor boodschappen, krijgt telkens een stempel op de spaarkaart. Met een volle spaarkaart kan je meedoen aan de tombola. In elke gemeente maak je zo kans op een van de mooie Oxfordfietsen.

Nieuwigheid in 2011: modeontwerpster en schilderes Kaat Tilley ontwierp een unieke en originele regenponcho voor de deelnemers van de campagne. Het kledingstuk kan aan twee kanten worden gedragen als poncho, maar ook als rok. Last but not least dient de poncho ook als picknickdeken! Wie de poncho wil bemachtigen, moet deelnemen aan 'Met Belgerinkel naar de Winkel', 7 stempels verzamelen en een bijdrage van 25 euro geven.

Om de mooie poncho te ontdekken, of om te zien of je gemeente meefietst, surf naar

www.belgerinkel.be









© Vivat.be 2020