De solden: altijd een koopje?

Dit was de vraag van OIVO, het Onderzoeks- en Informatiecentrum van de Verbruikersorganisaties, aan de Belgische consument. Uit de antwoorden blijkt dat sommigen zich volledig laten gaan in deze koopjesperiode en anderen er met argwaan mee omgaan.


De maand juli staat synoniem voor koopjes, tenminste voor 7 op 10 consumenten die met veel plezier de soldenperiode afwachten. Maar bijna 2 Belgen op 3 proberen niet te veel geld uit te geven. En die hebben gelijk: de helft van de kopers  geeft tijdens de solden namelijk meer uit dan z’n aanvankelijke budget!

Volgens het OIVO heeft dat te maken met de verkoopstechnieken van de handelaars. Dit jaar bieden ze bijvoorbeeld korting op de aankoop van identieke producten! "De consumenten worden dus aangemoedigd om het volume van hun aankoop te verhogen en dit is een verontrustende houding tijden de crisis", zegt Marc Vandercammen, directeur van het OIVO.


Delen





© Vivat.be 2014

Contact | Wie zij wij?