Teken een boom en win een prijs

FSC, het label voor duurzaam hout en papier, lanceert een campagnewebsite waar bezoekers mee kunnen bouwen aan een virtueel woud. Naast informatie over duurzaam bosbeheer, kom je er ook te weten waar je eigen FSC-gelabeld hout of papier vandaan komt. Je kan er ook deelnemen aan een online tekenwedstrijd.


Om de bekendheid van het FSC-label te vergroten en je hierover beter te informeren, lanceert FSC België een nationale campagne. Het hart hiervan is de speelse website

www.red-een-woud.be
, waar bezoekers hun engagement voor duurzaam bosbeheer kunnen tonen door hun eigen boom te ontwerpen en die in het virtuele FSC-woud te planten.

Bijdragen aan duurzaam bosbeheer begint met het nakijken van het FSC-label op je nieuwe tuintafel, raamhout of printerpapier. Dat geeft aan of het product gegarandeerd afkomstig is uit een bos dat gekapt wordt volgens strenge sociale en ecologische principes.

De bezoekers die op de website hun eigen boom tekenen, maken bovendien kans op een reis voor 2 personen naar Lapland, of op één van de vele andere bosvriendelijke prijzen.

Naast de tekenmodule, krijg je op de site ook te zien hoe het er bij duurzaam bosbeheer eigenlijk aan toegaat. En dat niet enkel thuis achter de computer, maar ook in de winkel bij de aankoop van een tuinstoel of blocnote. De labels zijn immers voorzien van een QR-code waardoor je, met behulp van je smartphone, onmiddellijk kunt zien waar FSC-gelabeld hout of papier vandaan komt. Zo kan je al meteen te weten komen voor welk bepaald bos je het duurzaam beheer actief ondersteunt.

Via de FSC-woudenzoeker maak je kennis met 8 voorbeeldwouden op alle mogelijke continenten, waar jouw tuinset, raamhout of printerpapier vandaan komen, en worden de principes achter dit begrip aangetoond.

FSC werkt aan een ruimere verspreiding van FSC-gelabelde producten. Dit jaar waren er buiten de Doe-het-zelf- en retailsector zo’n 550 aanbieders. FSC wil dat cijfer binnen de 2 jaar verdubbeld zien.

www.red-een-woud.be

 


Delen





© Vivat.be 2014

Contact | Wie zij wij?